Cum alegi platforma PPC potrivită în 2025?

Cum alegi platforma PPC potrivită în 2025?

Într-o lume digitală atât de dinamică, alegerea platformei potrivite pentru promovare online e un pas esențial pentru creșterea afacerilor. Google Ads, Meta Ads sau TikTok Ads, întrebarea este: unde merită cu adevărat să investești?

Hai să analizăm punctual fiecare platformă și să vedem cum poți alege pentru brandul tău, strategia smart adaptată realității din 2025.

Google Ads: Când vrei clienți care caută exact ce vinzi

Google Ads rămâne platforma #1 pentru intenție clară de cumpărare.


Când cineva caută „croitorie costume București”,  „baterii auto Timișoara” sau ”colagen lichid hidrolizat de 10 000” știe deja ce vrea. Rolul tău, ca brand, este să fii prezent, vizibil și convingător. 

Dacă căutările sunt de tipul ”cărți pentru copii” sau ”generator de curent”, oamenii încă nu știu exact caracteristicile specifice ale produsului, sau de ce brand au nevoie, dar fac primii pași în rezolvarea nevoi lor. Și în această situație este de dorit să fii vizibil și să devii o opțiune pentru utilizator.

Puncte forte Google Ads:

  • Atragi pe website utilizatori care sunt deja în proces de decizie (ei conștientizează nevoia și fac pași activi spre rezolvarea acesteia)
  • Plătești pe click — ai control asupra costurilor. Bugetul setat pe cont este consumat în atragerea de trafic pe website.
  • Te afișezi în diverse rețele google: Search, Display, Shopping, YouTube, Gmail, Discover, Location/Maps
  • Perfect pentru: servicii/magazine locale, e-commerce, B2B, lead generation

Provocare: concurența e mare în anumite nișe, iar costul per click poate fi ridicat, mai ales dacă nu optimizezi bine website-ul și campaniile publicitare.

Meta Ads: Când vrei să construiești brandul și să crești interesul

Facebook și Instagram (parte din aceeași platformă Meta) nu mai sunt doar pentru scroll-ul de socializare. Sunt locuri excelente pentru a-ți expune produsele/ serviciile, pentru a educa publicul și a creea cerere acolo unde ea încă nu există.

Puncte forte Facebook Ads:

  • Targetare detaliată: interese, comportamente, lookalike audiences (audiențe asemănătoare)
  • Creative dinamice: video, carusele, lead forms integrate
  • Ideal pentru: creșterea brand awareness-ului, campanii de lead gen, promoții și lansări de produse/servicii

Provocare: utilizatorii nu sunt în „modul de cumpărare” deci nu caută activ soluții pentru nevoile lor, deci mesajul tău trebuie să fie mai creativ și mai persuasiv.

TikTok Ads: Când vrei să inovezi și să ajungi la o audiență tânără

TikTok nu mai este doar o rețea de dansuri și meme-uri, trendurile acestea prind bine în continuare, însă conținutul este mai diversificat.


În România, tot mai multe branduri folosesc TikTok Ads pentru a ajunge la Gen Z și Millennials într-un mod autentic și fresh. Pentru a avea succes pe Tik Tok e foarte important ce tip de video-uri promovezi. Reclamele trebuie să se integreze perfect în conținutul organic.

Puncte forte TikTok Ads:

  • Rată de engagement foarte mare
  • Costuri încă mai mici decât pe Facebook sau Instagram
  • Formate creative: In-Feed Ads, TopView, Branded Hashtag Challenges
  • Perfect pentru: branduri B2C, fashion, beauty, food, entertainment, apps

Provocare: nu orice brand se potrivește aici, trebuie să fii dispus să creezi conținut nativ, adaptat vibe-ului TikTok.

Și totuși… ce platformă PPC alegem? Google Ads, Meta Ads sau Tik Tok Ads?

Nu există un răspuns universal. Depinde de:

  • Obiectivele tale de business: vrei vânzări rapide sau vrei să crești un brand?
  • Publicul tău țintă: unde petrec timp online consumatorii produsului/serviciului tău?
  • Bugetul tău: unele platforme cer investiții mai consistente pentru rezultate reale.
  • Tipul de produs sau serviciu: unele sunt mai potrivite pentru search direct (Google), altele pentru stimularea interesului (Facebook, TikTok).

Cel mai bun scenariu? De cele mai multe ori, o combinație inteligentă între 2-3 platforme (Google Ads, Facebook&Instagram Ads, Tik Tok ads) fiecare folosită pentru ce face cel mai bine.

DECI

Cum alegi platforma PPC potrivită? Acesta e primul pas spre succesul afacerii tale

În 2025, nu mai e suficient să fii prezent online. Trebuie să fii prezent acolo unde contează pentru publicul tău și să comunici în stilul lor.

Vrei să descoperim împreună cea mai bună strategie PPC pentru afacerea ta?

Echipa noastră  te poate ajuta să testezi, să alegi și să dezvolți campanii cu adevărat performante. 

Completează chestionarul gratuit și află ce platformă de publicitate PPC este mai potrivită pentru afacerea ta!

Dacă EpicAds ar fi o persoană, am spune că ea este creativă, entuziastă, dornică de evoluție și bucuroasă să împărtășească. Prin urmare toate aceste trăsături își lasă amprenta asupra blogului agenției. Ne dorim ca ideile expuse mai sus să reprezinte un ghid, inspirație sau sprijin pentru cititorii care provin din mediul business sau de marketing.

Nu există comentarii

Ne pare rău, acum nu se pot scrie comentarii.

Call Now Button